Blog

Wat kost een online evenement?

Het is een vraag die iedere communicatieadviseur of marketingmanager wel eens gesteld heeft (of zich heeft afgevraagd). Het antwoord is echter niet zo simpel als de vraag zelf. Na wat Google-speurwerk kom je tot de conclusie dat er geen eenduidig antwoord te vinden is. Logisch, want een online evenement kan je, net als een live evenement, natuurlijk zo gek maken als je zelf wilt. Daarnaast is ‘de techniek’ voor veel mensen een vage brei aan details, waardoor juist die kosten lastig in te schatten zijn. Livestreamen, een online omgeving, persoonsgegevens/data… Maar in werkelijkheid valt het reuze mee en zijn er tal van moderne oplossingen waardoor je je daar nog maar nauwelijks druk over hoeft te maken!

Online evenement geschikt voor iedereen

Wij vinden dat een online evenement voor iedere onderneming makkelijk realiseerbaar moet zijn. Dat is het ook. En nog veel belangrijker: het is meer dan de moeite waard! Iedere ondernemer of bedrijf streeft naar relevante content, met als resultaat een sterkere verbinding en interactie met je doelgroep. Tegelijkertijd is video, data driven- en interactieve content niet meer uit de moderne B2B communicatie weg te denken. Dat maakt een online evenement een zeer belangrijk communicatiemiddel. Wij helpen je dan ook graag met het antwoord op de vraag: wat kost een online evenement?

De voornaamste kostenposten waar je rekening mee moet houden:
  • Locatie; een externe locatie, een studio of je eigen kantoor
  • Catering/hospitality
  • Communicatie (de promotie en het uitnodigingstraject)
  • Grafische vormgeving en videomontages
  • Sprekers en een moderator
  • Aankleding en inrichting
  • Projectbegeleiding en technische ondersteuning
  • Camera, licht en geluid
  • Laptops en overige hardware
  • Geschikte internetverbinding
  • Online platform of website, eventueel met interactieve functionaliteiten
Het prijskaartje

Alle bovenstaande kostenposten verschillen per situatie en zijn afhankelijk van je wensen, doelstellingen en budget. Als we puur kijken naar de techniek voor een basic livestream geschikt voor één spreker en een halve dag technische ondersteuning, dan is dit al mogelijk vanaf € 950,- excl. BTW. Op de website van Studio Bax vind je verschillende boxen, waar je in één oogopslag ziet wat er mogelijk is en tegen welk tarief.

Met zoveel variabelen om rekening mee te houden, is het dus niet zo gek dat er geen eenduidig prijskaartje af te geven is. Met de boxen van Studio Bax kan je met gemak een reële inschatting maken. Liever een begroting op maat? Dan gaan wij uiteraard graag voor je aan de slag.

Andere blogs:

Grijp de aandacht van de bezoeker

Grijp de aandacht van de bezoeker

Je staat op het belangrijkste evenement in jouw vakgebied. Het is dé kans van het jaar om zo veel mogelijk bezoekers op de hoogte te brengen van jouw bedrijf, dienst of product. Het is en blijft een uitdaging om bezoekers te boeien. Zeker in het digitale tijdperk...

Lees meer
Hoe vind je de ideale locatie voor live communicatie?

Hoe vind je de ideale locatie voor live communicatie?

Je bent vast wel eens op een evenement geweest dat bijna alles had: een fijne sfeer, prachtige locatie en goed bereikbaar – maar toch was er iets wat niet klopte. Wellicht sloot de locatie niet helemaal aan bij het DNA van het bedrijf of werd het evenement net iets te...

Lees meer
Hoe breng je een event naar een hoger niveau?

Hoe breng je een event naar een hoger niveau?

Heb je wel eens een cadeau ontvangen van een vriend, vriendin of een familielid wat je eigenlijk helemaal niets vond? Vast wel, toch heb je hem of haar vriendelijk bedankt en de indruk gegeven dat je het een prachtig cadeau vond. In het dagelijks leven zijn deze...

Lees meer
Persoonlijke maat in de communicatie herpakt zich

Persoonlijke maat in de communicatie herpakt zich

Sociale media, media die niet meer weg te denken is uit de communicatiemix. Helemaal niet gek aangezien het ons makkelijk is gemaakt met een groot publiek te communiceren. Op relatief eenvoudige wijze informeer of amuseer je een grote groep mensen met een stuk tekst,...

Lees meer
Eyecatcher, merkactivatie op niveau

Eyecatcher, merkactivatie op niveau

Met de Eyecatcher kun je jouw producten tot grote hoogte laten stijgen en daarmee álle aandacht genereren die het verdient. Of dat nu op een beurs is, tijdens een event of langs de snelweg, jouw product wordt van alle kanten belicht. Overdag door de zon en ’s avonds...

Lees meer
Een verbluffend beursstand ontwerp

Een verbluffend beursstand ontwerp

1. Stel doelen Stel doelen voordat je iets gaat ontwerpen. Denk na over wat je wilt bereiken en de boodschap die je wilt overbrengen tijdens de beurs. Je kunt een fraai ogende stand ontwerpen, maar als deze de waarden van je bedrijf niet overbrengen of je product of...

Lees meer
Laat je inspireren door duurzame event locaties

Laat je inspireren door duurzame event locaties

Wij hebben voor jou met zorg een overzicht samengesteld van bijzondere en inspirerende locaties die circulair, duurzaam of zelfs helemaal CO2 neutraal zijn. Circl Amsterdam Op deze locatie zie je hoe circulair bouwen tot leven komt; niet alleen de eventruimtes hebben...

Lees meer
Video en AVG

Video en AVG

Online video wordt steeds vaker ingezet voor zakelijke doeleinden en is voor veel bedrijven onderdeel van de marketing- en communicatiemix. Vaak wordt ervoor gekozen om eigen medewerkers of klanten in beeld te brengen in plaats van acteurs. Dat maakt een boodschap...

Lees meer
10 formats voor online events

10 formats voor online events

Aan het organiseren van online evenementen kunnen verschillende doelstellingen ten grondslag liggen. Bedrijven die een online evenement organiseren voor medewerkers, klanten of andere relaties, werken doorgaans vanuit de intentie om te: Informeren Motiveren Overtuigen...

Lees meer