Blog

Grijp de aandacht van de bezoeker

Je staat op het belangrijkste evenement in jouw vakgebied. Het is dé kans van het jaar om zo veel mogelijk bezoekers op de hoogte te brengen van jouw bedrijf, dienst of product. Het is en blijft een uitdaging om bezoekers te boeien. Zeker in het digitale tijdperk hebben mensen steeds minder aandacht en dat kan het lastig maken om hen te laten zien wat je (en jouw bedrijf) precies voor hen kan doen. Hoe moeilijk het ook kan zijn, die korte spanningsboog biedt ook mogelijkheden om juist op te vallen ten opzichte van jouw concurrenten. Hieronder tref je een drietal tips die ervoor zorgen dat je opvalt bij de bezoeker.

Verhoog jouw brand awareness met aandacht

Door op de goede manier gebruik te maken van aandachtstrekkers kun je potentiële geïnteresseerden laten weten wat jouw bedrijf precies kan betekenen voor hen. Iedereen kan opvallen, maar het is de kunst om dit te doen op zo’n manier die jouw bedrijf in het beste daglicht zet én direct duidelijk maakt wat je doet. Zo weten bezoekers wat ze bij je kunnen vinden en worden ze uitgenodigd om even bij je te komen kijken.

Drie effectieve aandachttrekkers

In al onze jaren dat we klanten helpen met brand awareness op grote – en kleine evenementen hebben we gemerkt dat de volgende 3 aandachtstrekkers het beste werken. Lees hieronder welke dit zijn en bedenk welke van deze mogelijkheden goed bij jouw bedrijf past:

1. Eyecatcher – een eyecatcher is iets wat de visuele aandacht trekt van bezoekers. Denk hierbij aan een lichtwand of een pantry met een opvallende visual (die in één opzicht duidelijk maakt wat je bedrijf te bieden heeft)

2. (Interactieve) tech – aandacht trekken is één ding, maar als je bezoekers echt wilt betrekken bij jouw brand, dan is interactieve technologie de #1 oplossing. Laat mensen kennis met je maken met behulp van iPads, gamezuilen of Virtual Reality

3. Bijpassend meubilair – stem het meubilair af op jouw doelgroep. Dat betekent een “high class” uitstraling als je een luxeproduct verkoopt. Maar het kan ook betekenen dat je groendecoraties plaatst als jouw klanten milieubewust zijn. Zorg ervoor dat de uitstraling perfect past bij jouw prospects.

Bax Projects helpt met ontwikkelen van concept tot realisatie. Benieuwd naar hoe wij jou kunnen assisteren? Bekijk dan onze diensten of neem direct contact met ons op.

Andere blogs:

Wat kost een online evenement?

Wat kost een online evenement?

Het is een vraag die iedere communicatieadviseur of marketingmanager wel eens gesteld heeft (of zich heeft afgevraagd). Het antwoord is echter niet zo simpel als de vraag zelf. Na wat Google-speurwerk kom je tot de conclusie dat er geen eenduidig antwoord te vinden...

Lees meer
10 formats voor online events

10 formats voor online events

Aan het organiseren van online evenementen kunnen verschillende doelstellingen ten grondslag liggen. Bedrijven die een online evenement organiseren voor medewerkers, klanten of andere relaties, werken doorgaans vanuit de intentie om te: Informeren Motiveren Overtuigen...

Lees meer